cute


Merajuk cara terhormat?


Waa... ada ke? Sebelum jawab ada ke tidak orang merajuk secara terhormat, jom berkenalan dengan DURRAH. perempuan yang berjiwa sensetif, suka menangis sampai mata bengkak. Tapi dia juga garang dan kaki buli. Taklah buli secara ekstrem. Dia buli-buli sayang aje. Macam mana tu? Macam ni… DURRAH kalau anti dengan seseorang dia suka bagi orang tu nama gelaran yang pelik-pelik.

Nak jadikan cerita DURRAH berkenalan dengan bos baru dia, Zharif. Zharif ni jenis lelaki penyayang tapi tak nak tujuk. Agaknya kalau tunjuk dia tu penyayang, handsome dia kurang sikit kot. Sebab karakter Zharif nampak lagi handsome dengan muka lelaki tak berperasaan dan tegas.

Bila dah saling berkenalan, Zharif jatuh hati kat Durah. Walaupun dari zahirnya mereka langsung tak ngam. Zharif tak suka berlagak romantik. Dia suka berterus terang. Alang-alang hatinya dah suka, dilamar saja Durrah sebagai suri hidupnya. Terkejut beruk Durrah dibuatnya. Tapi hati dah saling suka, dia terima juga.

Sebelum dia orang kahwin adalah beberapa masalah yang timbul. Biasalah nak dirikan masjid memang banyak dugaan. Jiwa raga syaitan manalah senang melihat anak cucu Adam melaksanakan kebaikan. Tapi sebab jodoh Durrah dan Zharif kuat, merasa jugalah mereka naik taraf status kawan ke suami isteri. Bermulalah cerita cinta terlebih dos antara mereka. Kisah mereka selepas berkahwin akan buat pipi anda tegang dan jimat sehelai topeng rawatan kolegen… hehehe.

Disebabkan mereka berdua tak bercinta sebelum berkahwin, jadi kedua-duanya kena ambil masa yang lebih lama untuk saling mengenali. Durrah tak banyak ragam tapi Zharif. Lelaki itu memang buat Durrah makan hati. Zharif ni macam oreo. Kejap ada, kejap tak ada. Selalu sangat macam tu Durrah terasa hati juga tapi dia cuba bertenang. Sabar Durrah, sabar…

Suatu hari Zharif muncul dan ajak Durah bercuti. Melompatlah dura suka. Yes! Dia  ikutlah Zharif. Tapi yang tak bestnya... Kan tadi dah cakap, Zharif ni jenis manusia tak ada hati dan perasaan. Dia biarkan Durrah duduk depan dia macam tunggul sewaktu mereka dating untuk makan bersama. Zharif melayan telefon bimbitnya mengalahkan orang tengah bercinta. Sudahnya Durrah merajuk secara terhormat.

"Abang, izinkan saya merajuk dan bawa hati yang sakit ni pergi. Maafkan saya sebab dah tak mampu nak bersabar. Hati saya dah tak kuat lagi.” Dengan bicara yang lembut, hati yang bergetar menahan marah, Durrah meminta izin. Dia terus bangun apabila Zharif masih ralit dengan telefon di tangan. Makin rancak pula jari jemarinya menekan-nekan skrin telefon itu.

Keh keh keh… Agaknya berapa ramai isteri yang sebelum merajuk minta izin degan suami dulu, eh? Sweet karakter Durrah ni dilakar Novelis Izza Aripin.

4.5 bintang untuk novel yang menarik dan menghiburkan ini. Nak tahu apa terjadi dengan cerita cinta ala-ala James Bond ini? Dapatkan Cinta Dorayaki di pasaran.


Percayalah, cerita ini memang best!



Judul : Cinta Dorayaki.
ISBN : 978 983 124877 5
Harga : RM 23.00
Penerbit : Alaf 21
Penulis : Izza Aripin





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright@ Semua yang tercatat dalam blog ini adalah Hak Milik Nina Rose