cute


Cerita Yang Tertangguh

Kemeriahan PBAKL 2014.



Pesta Buku Kuala Lumpur telah pun agak lama berlalu dan saya agak terlewat mengongsi kisah ini. Bukan sengaja tapi kerana kekangan masa yang buat blog ini selalu bersarang dan dihuni labah-labah. Tak mustahil juga bakal dihuni dracula... hehehe.


Pertama sekali saya nak ucapkan salam Ramadhan al mubarak buat semua umat Islam. Semoga di bulan yang mulia ini ALLAH S.W.T pinjamkan lagi perjalanan usia kita untuk menambah pahala amal kebaikan. Kekalkan sifat-sifat terpuji sebagai jati diri agar kita tidak menjadi insan yang dikeji.

Kembali kepada PBAKL yang lalu. Pastinya PBAKL sangat dinantikan oleh pembaca dan juga penulis. Selain pesta tersebut dapat mendekatkan pembaca dan penulis, diskaun paling menjimatkan juga turut ditawarkan ke atas semua bahan bacaan yang ada, tak ke berbaloi tu? Itu pengalaman pertama dan berharga buat diri saya. Kali pertama melangkah masuk ke Dewan Tun Dr Ismail sebagai seorang novelis pasti terasa kelainannya. Entah apa pandangan novelis senior kepada saya, entah bagaimana pula reaksi pembaca terhadap karya pertama saya bersama Alaf 21? Banyak persoalan bersilih ganti dengan debar di dada J



Alhamdulillah semua warga kerja Grup Buku Karangkraf sangat berbudi bahasa dan baik hati. Hubungan para novelis sama ada senior atau junior sangat akrab bagaikan sebuah keluarga. Ketika duduk semeja novelis senior memberikan tip dan nasihat buat kami penulis junior untuk lebih maju dalam bidang penulisan. Amalan berkongsi kebaikan dan menasihati keburukan menjadikan hubungan antara novelis di bawah Alaf 21 semakin baik. Tidak kurang juga para editor yang pandai memainkan rentak. Ada masa menjadi guru yang begitu tegas demi kecemerlangan anak muridnya dan ada masa menjadi kawan yang memberi dorongan dan semangat agar hubungan baik antara kami terus terpelihara.

Di PBAKL lalu kami para novelis telah sepakat mahu menjadi promoter bidan terjun untuk mendekati pembaca. Alhamdulillah misi yang diketuai Novelis Aku Turut Bahagia, Kak Asmah Hashim membuahkan hasil. Pandangan negatif pembaca terhadap novelis-novelis Alaf 21 yang dikatakan sukar didekati ternyata tidak benar. Kami para novelis gembira dapat beramah mesra dengan anda semua. Semoga tahun depan kita berpeluang bersama lagi.



Sebelum mengakhiri catatan ini, terima kasih tidak terhingga saya titipkan buat anda yang menyokong produk-produk berilmu dan berinformasi terbitan Grup Buku Karangkraf. Jadilah bangsa berilmu dengan membaca. Jumpa lagi dalam entri KELAB ALAF 21...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Copyright@ Semua yang tercatat dalam blog ini adalah Hak Milik Nina Rose